top of page

חמישה עקרונות חשובים לשמירה על ערכי המותג.

עודכן: 23 בדצמ׳ 2020

אתה משקיע כסף על מיתוג לעסק, את משקיעה זמן ומאמץ בחשיבה על אפיון ואסטרטגיה. ואחרי כל התהליך הזה את מרוצה ויש לך מיתוג מנצח שיוצא לאוויר העולם. נראה לך שסיימתם ואפשר לנוח? מה פתאום רק התחלת! עכשיו מוטל עליך להמשיך לפתח אותו באופן עצמאי להפיח בו חיים, לשמור על הקו העיצובי ועל האופי של המותג. המשאבים שלך כעסק קטן או בינוני מוגבלים ולכן אין באפשרותך לשכור את שירותיו של משרד פרסום או מעצב גרפי לכל קמפיין ומהלך שיווקי.


לצערי בעבודה שלי עם עסקים אני נתקלת לא מעט בעסקים שמשקיעים בתהליך מיתוג ולאחר שמסיימים את התהליך אינם מודעים ויודעים כיצד לשמר אותו לאורך זמן: פוסטים ברשתות חברתיות שאינם בהלימה עם השפה הגרפית של המותג, אתר שנבנה בנפרד וגם הוא נראה אחרת לגמרי מהמיתוג הכללי, השקיות שהזמינו מסין ופשוט לא קשורות בשום צורה ללוגו. וכך הרבה מהעבודה שהם השקיעו בהתחלה הולכת לאיבוד כלא הייתה.

אז איך משמרים את הקו והאישיות של המותג שבניתם? הפוסט הבא הוא במיוחד בשבילכם.


1. אישיות המותג- כן לכל מותג יש (או צריכה להיות) אישיות מבדלת, שגורמת ללקוחות שלכם להכיר, להזדהות ולהעדיף את העסק שלכם דרך המותג. אז כדאי מאוד שתעשו הכרות מעמיקה עם המותג שלכם. ההרכבה והבנייה של אישיות המותג נעשת בשלב האפיון ההתחלתי אבל מניסיון שלי הרבה מהעסקים שוכחים את מה שהוגדר ומטשטשים את האישיות והאופי של המותג. כדאי ורצוי להתייחס לאישיות המותג כמו לאישיות של בנאדם. לדוגמא, האם המותג שלכם יוקרתי ואקסקלוסיבי או נגיש לכולם, האם הוא צבעוני ושמח או סולידי וקלאסי האם המותג שלכם גבר או אישה? המודעות שלכם למאפייני המותג תעזור לכם בבחירת השפה, התמונות הסגנון וכל דבר אחר כדי ליצור רצף קוהרנטי לאישיותו המיוחדת.

אישיות מותג




2. פלטת צבעים - לכל מותג יש ¸פלטת צבעים הייחודית לו. פלטת הצבעים מתחלקת לפלטה ראשית ולפלטה משנית של צבעים משלימים. אני ממליצה להשתמש בפלטה ראשית ברוב מהמקרים (80 אחוז) ולהשלים בפלטה משנית (ב 20 אחוזים נותרים של הזמן). בסוף תהליך המיתוג אתם אמורים לקבל מהמעצב/ת את פלטת הצבעים של המותג ואת הערכים של הצבעים. אז תכירו את הפלטה ותשתמשו בה בכל פרסום בפוסט, בחירת מוצר קדם ועוד. שימוש חכם מודע בפלטת הצבעים יתרום רבות ליצירת מראה מגובש של המותג.

מיתוג לעסק


3. פונטים- לכל מותג ישנם פונטים שמתאימים לו- פונטיים לכותרות ופונטים לטקסט רץ. המעצב/ת שלכם אמורים לספק לכם את המידע הזה עם סיום תהליך המיתוג. בדרך כלל הפונטים הללו הם פונטים בתשלום בעלות של כמה מאות שקלים, שכדאי מאוד להשקיע ולקנות. אני בדרך-כלל מספקת מידע לאלטרנטיבה חינמית של פונטים שמתאימה למותג, אבל זו לעולם תהיה פשרה. האלטרנטיבה האיכותית והמקצועית שבתשלום תהיה תמיד יותר טובה. אז תכירו את הפונטים של המותג שלכם ותשתמשו בהם באופן שיטתי.


4. בחירת תמונות- בין אם אתם מייצרים תוכן ויזואלי לבד (רצוי מאוד) או משתמשים במאגר תמונות, אני ממליצה גם כאן, תמיד לחשוב על אישיות המותג. למשל אם המותג שלכם הוא בעל אופי נוסטלגי ווינטג'י לא כדאי להשתמש בתמונות מודרניות, אלא לחשוב איך ליצור אווירה נוסטלגית בתמונה בעזרת קומפוזיציה, פילטרים ועוד. אם המותג שלכם אקסקלוסיבי ומוקפד אז אל תעלו בבקשה תמונות סלפי שלכן עם רולים בשיער בזמן הטיול עם הכלבה- זה לא מתאים במקרה הזה ויכול דווקא להתאים למותג בעל אופי נגיש ובלתי אמצעי. בקיצור הבנתם את הרעיון....


5. בחירת שפה ותכנים- המותג שלכם צריך לספק ערך מוסף ולעורר אמפטיה , רגש והעדפה. מעבר למוצרים ושירותים אותם אתם מפרסים יש עולם שלם של תוכן וערכים דרכם אפשר וכדאי להתחבר ללקוחות שלכם ולכן כדאי לחשוב על התכנים בכלל והשפה בפרט בה אתם משתמשים. למשל המותג דאב האהוב עלי, לקח על עצמו את הנושא של יופי ובני אדם מגוונים ומטפל בו בצורה אותנטית אמיצה ויוצאת דופן בעיני . מזמינה אותכם להציץ כאן כדי להבין על מה בדיוק אני מדברת ואולי לקבל השראה. תחשבו על איך המותגים האהובים עליכם מוצאים את דרכם לליבכם ואולי כך תקבלו השראה לגבי המותג שלכם.


אני מאמינה שאם תפעולו מתוך מודעות לחמשת הסעיפים שהועלו כאן, האיכות והקוהרנטיות של המהלכים השיווקיים שלכם ישתפרו פלאים. ותמיד תזכרו שכמו אדם גם מותג יכול להשתנות, להתפתח ולגדול אבל גם את זה צריך לדעת איך לעשות נכון.

724 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page