top of page

על חשיבותו של הלוגו

עודכן: 13 בדצמ׳ 2020



לוגו לעסק

בעידן המחשבים, כאשר לכל בעל עסק יש אחיין שמתעסק קצת בפוטושופ, ישנם בעלי עסקים שמעדיפים לא להשקיע כסף בעיצוב לוגו ומיתוג מקצועיים ולעשות את זה באמצעים הביתיים.

הדבר נובע מחוסר דגש שבעלי עסקים שמים על הנושא כאשר הם פותחים עסק והסיבה השנייה היא הרצון המובן לחסוך כסף במיוחד כאשר העסק עוד בחיתוליו ואינו מניב הכנסות גבוהות.

בפוסט הבא אנסה להסביר את חשיבותו של הלוגו לעסק שלכם ומדוע בכל זאת כדאי להשקיע בו זמן, מחשבה וכן (זה בלתי נמנע) גם כסף.

אנו חיים בעולם רווי בתחרות עסקית ומסרים ויזואליים ופרסומיים, והתשובה שאנחנו מחויבים לספק ללקוח שלנו היא מה מייחד אותנו? למה כדאי להם לפנות דווקא אלינו? יש כאלו שנותנים שרות אמין, ויש את אלו שהמחירים שלהם נוחים לעומת המתחרים, או המוצר שהם מספקים הוא הכי איכותי בשוק. כל הסיבות הללו ועוד רבות אחרות יכולות להיות סיבות בידול מצוינות לעסק שלכם, הבעיה היא שהלקוח עוד לא מכיר אתכם כדי להיחשף אליהן. במפגש הראשוני בין הלקוח לעסק כל מה שהלקוח הפטונציאלי שלכם נחשף אליו הוא הלוגו והמיתוג של העסק וכמו שאומרים אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני.

על כתפיו הקטנות של הלוגו מוטלת הרבה אחריות: הוא אמור לבדל אותך מהמתחרים ולמשוך את תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי כדי לא רק ( או בהכרח) להניע אותו לפעולה מידית אלא ליצור מערכת יחסים מתמשכת בין הלקוח לעסק/המותג שלכם.

כדי להמחיש לכם את הטענה שלי אני מציעה לכם לחשוב על מותג שאתם מכירים ואוהבים. אנחנו אוהבים מותגים לא רק בגלל תכונות המוצר עצמו (ריחו של הבושם, מהירתו של הרכב, טעמה של הפסטה), אלא בגלל ההבטחה לצרכן שהמותג מכיל בתוכו (אם אשתמש בקרם הזה אראה צעירה, אם אלבש את המותג הזה אראה יוקרתית). בתהליך המיתוג הויזואליות של המותג טופסת את החלק החשוב והעיקרי.

לוגו טוב נמדד לא באיכויות האסטטיות פשטניות (יפה לא יפה) אלא האם הוא פונה נכון לקהל היעד שלכם. על-מנת לבנות לוגו טוב ואפקטיבי צריך להבין מי קהל היעד שלכם, מה מניע אותו, מהי השפה הויזואלית שאליה הוא מתחבר. מה שיפה או מדבר לבנאדם אחד יראה לא יפה בכלל לבנאדם אחר. למשל, לוגו שמכוון לקהל יעד של ילדים לא יכול להראות באותו אופן כפי שהוא יראה במידה והוא מכוון לקהל היעד של ההורים דווקא.

אז איך עושים את זה נכון.

על המעצב/ת הגרפי/ת שעובדת על המיתוג והלוגו שלכם, לעבוד בשיתוף פעולה אתכם, בעלי העסקים. לעשות עבודת תחקיר מעמיקה. כדי להבין תחילה את תחום בו אתם עוסקים, להבין את המתחרים בתחום שלכם (כדי לבדל את העסק שלכם מהם) להבין מיהו קהל היעד ( כדי כאמור לפנות אליו בצורה מדויקת). עבודה נכונה על לוגו ומיתוג של עסק נעשת בשיתוף פעולה וחשיבה משותפת בין הלקוח שתורם את הידע שלו ועוזר לבנות בריף מדויק לבין המעצב הגרפי שמביא איתו את הידע המקצועי בשפה הגרפית ובפועל מבצע את העיצוב.

זהו מקווה ששכנעתי אותכם , ואם אתם רוצים להפוך את העסק שלכם ממוצר גנרי למותג, כדאי לכם להשקיע בלוגו ובמיתוג. וגם אם אתם עושים את זה לבד חשבו על הנקודות החשובות שהעלתי כאן על מנת שהלוגו שלכם יהיה אפקטיבי.

שיהיה בהצלחה !

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page