top of page

How to be a unicorn?

unicorn

הכול על מציאת בידול בעסק.

בעולם העסקי רווי תחרות מוצרים, שירותים והצפה של מסרים שיווקיים חשוב למצוא את הבידול של העסק. מהם אותם ערכים שמבדלים אותך מאחרים ויגרמו ללקוחות הפוטנציאלים לבחור דווקא בך? ואיך מוצאים אותו ומתקשרים אותו ללקוחות? רמז : אל תהיו צנועות ותלמדו לזהות את כל מה שטוב וייחודי בכן.


בחירה זו לא מילה גסה

בתהליכי מיתוג והאסטרטגיה השיווקית אני מוצאת שלהרבה עסקים הבחירה בתחום התמקצעות ספציפי , בקהל היעד , בשירותים שהם נותנים, היא קשה כי הם פוחדים לפספס. אם אגדיר לעצמי למשל, שתחום שלי הוא מיתוג ושיווק לעסקים קטנים של נשים אצמצם את עצמי ואמנע מעצמי לקוחות של עסקים גדולים.. בפועל ההפך הוא הנכון -בעולם רווי מתחרים הבחירה והגדרה של תחום ספציפי תבדל אותנו מהמון מתחרים נוספים ותביא לנו את הלקוחות המדויקים שמחפשים בדיוק את מה שאני מציעה. מניסיון שלי יש המון ממתגים אבל אין הרבה ממתגים שמבינים תהליכים שיווקיים ויש להם ניסיון בעבודה עם עסקים קטנים של נשים, עם כל הספציפיקות וניואנסים הייחודיים הכרוכים בזה, ושם יש לי המון מה להציע ונכון זה לא מתאים לכולם.ן אבל תאמינו לי מניסיון של שמונה שנים יש המון עסקים שמחפשים (ומוצאים ) דווקא אותי.

והנה כמה דוגמאות מבידול שמצאנו מעולמן של בעלות עסקים איתן יצא לי לעבוד: מעצבת גינות זהו תחום גנרי ורווי למדי, לעומת זאת מעצבת מרפסות זה כבר בידול רציני שכל מי שגר בעיר ויש לו מרפסת יכול לחפש, עוד דוגמא : מגשרות יש הרבה, מגשרת עם תואר ראשון בעבודה סוציאלית זה מבדל מאוד ונותן דגש על הבידול והכלים שהיא מביאה איתה לעולם הגישור (שלאחרות אין).

הרעיון מובן אל תהיו עוד בעלות עסק מיני רבים בתחום רחב וגנרי . אלא תגדירו את תחום ההתמחות הספציפי שלכן, את הקהל היעד הספציפי שאתם פונים אליו, את השילוב של עולמות שאתם מביאים לעסק וכבר יש לכן בידול.


אותנטיות- be yourself everybody else is taken

נשמע פשוט וקשה לביצוע. בעולם "מושלם" של רשתות החברתיות יש שאיפה ואפילו איזה לחץ להיות כמו. וכמובן להיות מושלמת : גם אמא מעולה, גם רזה, גם קרייריסטית, גם סקס הכי טוב ואפשר עוד להמשיך. כאשר בפועל זה נורא משעמם! ולא אותנטי. אנשים מרגישים זיוף גם דרך האינסטגרם. תהיו אתן עצמכן ככה פשוט ואותנטי כמו שאתן עם כל מה שמבריק טוב וגם לא מושלם בכן. אנשים מתחברים וקונים מאנשים. חברות ענק משקיעות המון משאבים ואנרגיה בלהיות יותר נגישות ואותנטיות לקהל היעד. ולכן יש את הנכס היקר הזה שהחברות הללו מחפשות- אתן עסק קטן ואנושי- תנו ללקוחות שלכן להתחבר אליכן, להכיר אתכן ולבסוף גם לרכוש מכן. תראו את ערמות הכביסה שהצטברו בבית לצד הפרויקטים שאתן מנהלות, אל תרקדו בטיקטוק אם זה לא אתן. ובפשטות תחפשו דרך לרכוש אמון ולהתחבר כי זה מה שמוכר הכי הרבה.

בידול

בתמונה אני מחפשת אחר היוניקורן שלי



מותג שמספר סיפור

אחרי שתשכילו להבין מי אתן ומה אתן בהקשר העסקי. תבנו אסטרטגיה ומותג שמדבר ומתקשר לקהל היעד שלכן אתכן, את הבידול שלכן והסיפור החד פעמי והמיוחד שלכן. תבנו אסטרטגיה ושפה גרפית ולוגו וכתיבה ותכנים שיווקים קוהרנטיים ואחידים שמדברים לליבם של הלקוחות שלכן.

כדוגמא אני רוצה להביא את אחת הפרויקטים האחרונים שיצא לי לעשות לפיות הארון. שירן והדס לקוחות מדהימות שלי יצרו מותג של סידור ומיון ארונות. בתהליך האפיון שעשינו ביחד לעסק שלהן הבנו שהבידול שלהן הוא בכך שהן לא רק מסדרות את הארונות אלא מעבירות את הלקוחות שלהן תהליך פסיכולוגי שכולל מיון והחלטה של מה לשמור וממה להפטר. בסוף התהליך הלקוחות שלהן מקבלות תחושה של שליטה עוצמה וביטחון בעצמן- מן תזכורת שיש להן את היכולות להגיע ולשנות את מה שמיותר מכביד ומפריע להן בארון ובחיים ולהעצים בעצמן את כל מה שטוב. מהרגע שהבנו מה מבדל אותן ממסדרות ארונות אחרות, הדרך הייתה ברורה- בחרנו שם "פיות הארון" וסלוגן "הקסם שבתהליך" , לוגו מיתוג ושפה גרפית שמדברים קסם גם כן. והמילים והכתיבה שלהן גם מתייחסות לבידול והתהליך הקסום שהלקוחות שלהן עוברות ביחד איתן.

בידול לעסק

פיות הארון-הקסם שבתהליך


אז מהו הבידול שלכן? מה הופך אתכן ואת העסק שלכן לייחודי זכיר וחד פעמי? כזה שמביא לכן את הלקוחות הנכונות והטובות ביותר עבורכן? לא קל למצוא את הבידול הזה ועוד יותר לא קל לתקשר אותו החוצה בעזרת מיתוג ושיווק נכונים. מה שבטוח שבלעדיו יהיה לכן קשה מאוד להתגבר על מחסום הגנריות ואינסוף קולות ומסרים שיווקיים שצועקים "רק אצלינו"



17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page