top of page

פרנסה בימי הקורונה או איך להפוך את הלימון ללימונדה

עודכן: 13 בדצמ׳ 2020


חשיבה יצירתית ושיווק העסק

נתחיל באנקדוטה קטנה: אחוזי המכירה של בירה קורונה צנחו בכ-30 אחוזים. וכל זאת למה? כי מערך השיווק (השלם) שבירה קורונה מחזיקה לא השכיל לעשות את העבודה שלו ולזהות את ההזדמנות האדירה להפוך את הלימון ללימונדה ולהגדיל את אחוזי המכירה בימי קורונה טרופים אלו- קמפיין אחד הומוריסטי וקריאטיבי ה"רוכב" על המילה שכולם מבטאים וכותבים יותר מכל # קורונה

ויש להם בינגו.


ועכשיו נחזור אלינו, העסקים הקטנים והגדולים אין ספק שתקופה קשה פוקדת אותנו והלא נודע גובר על מה שידוע. אבל במקום להילחץ וליפול למרה השחורה כדאי להבין שאת המציעות אין לנו דרך לשנות, אבל מה שאנחנו כן יכולים להשפיע עליו זו ההסתכלות שלנו על הדברים. ועל כן ריכזתי עבורכם כאן כמה נקודות למחשבה שיעזרו לכן לעבור את התקופה הקרובה בשלום ואולי אפילו לצאת ממנה מרווחים. מוכנים ?


1. תישארו אופטימיים- קל להגיד קשה לבצע, במיוחד עם כל כמות ההפחדה והיסטריה שזורה מסביבינו התקשורת והצילום של הנתב"ג הריק ואלפי מפוטרים. בסופו של דבר צריך לזכור שהקורונה תחלוף והעסק שלכם ישרוד! כל מה שצריך לעשות זה ליישר מבט אופטימי לעתיד ולראות את המעבר. ואנחנו הרי מורגלים לכך מצוין, הרי לנהל עסק במדינת ישראל זה כמו לנבט בים סוער-כולנו יודעים וכולנו עושים זאת מצוין. אז הנה בא עוד גל, תנשמו, קחו אוויר ופשוט תנו לו לחלוף.


2. כל בעיה היא הזדמנות- ולמה אני מתכוונת? שבזמן שאל-על וחברות התעופה מפסידות חברות שמייצרות שימורים ומסכות פורחות ומרוויחות. ככה זה תמיד יש מי שמפסיד ומי שמרוויח ולכם כדאי מאוד להתאים את עצמכם ולסיטואציה ולהיות בצד המרוויח. אז תחשבו על הלקוחות שלכם בימי קורונה אלו ותנסו להבין מה חסר להם, מה הם צריכים ואיך המוצרים או השירותים שאתם מציעים יכולים לעבור ההתאמה כדי שהלקוחות שלכם פשוט לא יוכלו לעמוד בפניהם. זה דורש יצירתיות וגמישות מחשבתית אבל יכול להשתלם לכם מאוד. כדי להמחיש לכם את העניין אני שואלת את עצמי איך חברת "סטימצקי" ו"צומת ספרים" עוד לא יצאו במבצעים מטורפים על קניית ספרים עם שליח עד הדלת במיוחד לכל מי שנמצא בהסגר?!?


3. שת"פ – אנחנו רגילים לחשוב על עסקים אחרים בשוק כאל מתחרים שלנו אבל דווקא בתקופה זו כדאי לשנות גישה ולחשוב איך אפשר לאחד כוחות כדי לצלוח אותה בשלום.

למשל חברת קייטרינג עם חברת שליחויות יעבדו ביחד כמו כפפה ליד... אז תחשבו על זה


4. זה הזמן לעבור לדיגיטל. אנחנו חיים בעידן שיש בו כ"כ הרבה דרכי תקשורת דיגיטלים ולרוב אנחנו מדברים על כל שאין תחליף לתקשורת הבינאישית, אבל דווקא עכשיו כדאי לחשוב ברצינות על התחליפים האלו. נכון שלא תמיד זה אפשרי אבל גם כאן תנסו להיות יצירתיים: מטפלות ופסיכוטרפיסטיות יכולות להעביר טיפולים בסקייפ למשל. את הסדנאות וההרצאות אפשר להמיר בוובינרים... אז בהחלט יש פתרונות.


5. זה הזמן להשקיע בעסק כי הקורונה תחלוף אבל העסק שלכם יישאר וכדאי להשקיע את ההאטה בעסקים כדי לבנות ולחזק את העסק שלנו ואלו הדברים שבדרך-כלל אין לנו זמן להתעסק איתם. כאן יש לי הצעה ספציפית בשבילכם מניסיוני שצברתי בעבודה עם עסקים קטנים: תשקיעו באתר שלכם, בין אם אין לכם אתר אינטרנט כדאי מאוד לבנות אחד ובין אם יש לכם אתר אינטרנט אבל אתם אף פעם לא מגיעים אליו כדי לעשות בו סדר, זה הזמן! נכון שאתר אינטרנט דורש הרבה עבודה אבל התמורה ממנו לעסק שלכם היא גדולה וזה הזמן להשקיע באחד כזה. לפרטים נוספים מוזמנים להציץ כאן.


אלו נקודות שאני חשבתי עליהם בשביל עצמי ובשבילכם אם יש לכם עוד רעיונות איך לצלוח את התקופה הקרובה בשלום מוזמנים לכתוב לי אותם בתגובות.

מאחלת לכולנו שנזכה לבריאות איתנה ועסקים גדולים.


שלכם,

דיאנה חן


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page