top of page

6 טיפים לניהול עסק דיגיטלי- ואף מילה על טכנולוגיה

עודכן: 13 בדצמ׳ 2020

בחודשים האחרונים אנו עדים לעולם המשתנה סביבנו והרבה מהעסקים מחשבים מסלול מחדש ומנסים למצוא את מקומם בעולם. המעבר לדיגיטל בלתי נמנע.


בניתי את העסק הדיגיטאלי שלי לפני כמעט שש שנים – הרבה לפני הקורונה ולפני שזום נהיה המילה הכי פופלארית בלקסיקון של כולנו. ובתקופה מורכבת זו של אי וודאות לעסקים, אני יכולה להמשיך ולעבוד כרגיל בזכות הנכסים הדיגיטאליים שלי והניסיון שצברתי.

.

בכתבה הבאה אני רוצה לחלוק אתכם את הטיפים שלמדתי על בשרי בתור עבודה כעסק דיגיטאלי. ואם אתם חושבים להקים עסק כזה כדאי לכם לקרוא ולאמץ.



1. התאמה לדיגיטל

לי היה מזל וטיבו של הסטודיו שלי התאים באופן מושלם לפורמט הדיגיטאלי. יש מקרים שבהם ההתאמה היא פחות טבעית וצריך לחשוב על נקודות השקה בין עסק פרונטאלי ודיגיטאלי שדרכן אפשר לעשות טרנספורמציה לדיגיטל: אם זה בהדרכות בזום, בניית קורסים מעבר לחנות אינטרנטית- תהיו יצירתיים ותחשבו איך העסק שלכם יכול לעשות מעבר לצרכים המשתנים והחדשים של העידן הנוכחי, אם באופן מלא או באופן חלקי.



3. מחסרון ליתרון

העסק שלי נפתח רשמית כאשר סיימתי לעבוד על האתר. לא היה לי סטודיו פיזי רק מחשב, חיבור לאינטרנט וכל הידע והניסיון שצברתי. ותמיד הרגשתי רגשות נחיתות שאני לא כמו הגדולים- אין לי סטודיו מפונפן בצפון תל-אביב, עם מקיאטו ואספרסו ועוזרת אישית וצוות שלם. אבל מהר מאוד הבנתי שהחסרון שלי הוא גם יתרון עצום- אני לא מחזיקה בכל הרושם הזה שמסביב שעולה המון כסף ונופל בסופו של דבר על כתפיו של הלקוח . אני מתמקדת בעיקר: לספק את התוצרים הכי מדויקים ללקוחות שלי במחיר אטרקטיבי והוגן. אני הרבה יותר זמינה וגמישה עבור הלקוחות שלי (מה שמשרד גדול לא יכול לעשות). אז מה בעצם אני מנסה להגיד פה? שזה שאתם מתחילים בקטן ועובדים מהבית יכול להוות יתרון עצום עבור הלקוחות שלכם. ואנחנו נמצאים במציאות חדשה שבה העולם הולך לשם במילא. אז המשרדים הכי גדולים הצטרפו בסוף אלי 😊.

3. מיתוג

כיוון שכל העסק שלכם יהיה בנוי על נוכחות וירטואלית במדיות אינטרנטיות כאלו ואחרות, ממליצה לכם מאוד לדאוג כבר בהתחלה למתג את העסק שלכם כך שהנוכחות שלכם תהיה עקבית וזהה. כך שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם ידעו לזהות אותכם ובסופו של דבר גם להעדיף אתכם על פני המתחרים. מיתוג אסטרטגי נכון ומדויק חיוני לרוב העסקים, אבל לעסקים דיגיטאליים הוא הכרחי בכמה מונים – הרבה פעמים הלקוחות שלכם לא פוגשים אתכם אלא את הלוגו שלכם, את המסרים השיווקיים שלכם, האתר שלכם. ולכן כדאי לדאוג שכל אלו היו מדויקים ונכונים וייצגו אתכם בכבוד.

4. תשלום מקדמה וחוזה-חובה!

מהר מאוד למדתי שיש פער עצום בין הדברים שנאמרים בע"פ לדברים שנכתבים בחוזה. ועל-כן אני לעולם לא מתחילה לעבוד עם לקוח על פרויקט לפני שהדברים אינם כתובים בחוזה ולפני שהוא משלם מקדמה. איך זה קשור לעסק דיגיטאלי? הרי לקוחות שלא ששים לשלם יש תמיד ובכל מקום. יחד עם זאת יש משהו בפורמט הזה של הדיגיטל שבו הלקוח לא פוגש אתכם פנים מול פנים, שיוצר תנאים נוחים לחלק מהלקוחות להתחמק מהתשלום כי הם לא מכירים אתכם באופן אישי. ולכן ככל שתגינו על עצמכם בחוזה ומקדמה כך תחסכו לעצמכם הרבה זמן, עבודה וכסף.

5. אתר אתר אתר!

כפי שציינתי קודם העסק שלי נפתח רשמית כאשר הושק האתר שלי לאוויר. האתר שלי הוא הלחם והחמאה שלי ובלעדיו אין לי עסק! נכון יש גם פייסבוק ואינסטגרם אבל הם לא יכולים להיות במקום אתר. היום יותר ויותר עסקים דיגיטאלים ופרונטאליים מבינים את חשיבותו של בניית אתר לעסק. כדי להמחיש לכם את העניין, אני רוצה שתדמיינו שיש לכם חנות אותה אתם יכולים לעצב, לשווק ולמכור בה כפי שמתאים לכם וללקוחות שלכם (זה האתר שלכם). כנגד זה דמיינו שיש לכם בסטה בקניון שנבנתה ומנוהלת לפי החוקים של הקניון אתם מקסימום יכולים לשם איזה שלט קטן במקום המיועד לכך ולפרוס את הסחורה. אבל בעל הקניון מחליט כמה אנשים יגיעו לקניון וייחשפו לסחורה שלכם ועוד תשלמו לו המון כסף בשביל הבסטה הזו שהיא בכלל לא שלכם (ואילו הם הסושייאל מדיה). אז לא אני לא טוענת שהאחד בא על חשבון השני, כי בסוף מי שעובד נכון יודע לנצל את כל הפלטפורמות, מה שאני טוענת שאתם חייבים אתר משלכם!

בניית אתר לעסק

6. אמצעים שיגשרו על הריחוק

אחד החסרונות הבולטים של עסק דיגיטאלי הוא אובדן של קשר האנושי ואישי שהוא יכול להוביל. בתור בנאדם שאוהב מאוד בני אדם אחרים ואת הקשרים איתם, היה לי מאוד קשה שאני פוגשת את הלקוחות שלי רק מאחורי מסך מחשב כמו כן הדבר הקשה עלי ליצור קשרי לקוחות אישיים וארוכי טווח. עם הזמן מצאתי דרך לגשר על כך- בתקופות שזה מתאפשר אני קובעת פגישות פרונטאליות עם הלקוחות הקבועים כדי לשמור על יחסי עבודה נעימים, אני נוהגת לפנק את הלקוחות שלי במתנות והרבה תוכן וליווי אחרי סיום הפרויקט כדי להזכיר להם שאני כאן ואכפת לי מהם. אז לא משנה אם זה כרטיס ברכה בחג או מתנה קטנה ללקוח, אני ממליצה לשמור על יחסים אנושיים חמים על הלקוחות שלכם שיגשרו על כל הדיגיטל הזה.

מיתוג לעסק

זה מה שאני למדתי מניסיון שלי ועל כן שמחתי לחלוק איתכם את המידע ומקווה שהוא עזר. אם יש לכם עוד שאלות מוזמנים לכתוב לי ומבטיחה לענות על כולן 😊

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page